Jelentős mérföldkő a közigazgatás történetében: a 1818 DÁP Ügyfélszolgálat átlépte a hárommillió megkeresést!

A digitális ügyintézésben és a közigazgatási folyamatokban segítséget nyújtó 1818 DÁP Ügyfélszolgálat mérföldkőhöz érkezett: az idei évben már több mint 3 millió megkeresést fogadott. A 1818 évek óta egyre fontosabb szerepet játszik az állampolgárok és a vállalkozások életében, hiszen gyors, közvetlen és mindenki számára elérhető segítséget nyújt a közigazgatási ügyintézésben.
A 1818-as számú multicsatornás ügyfélszolgálat 2005 óta folyamatosan fejlődik és bővül, mára pedig már több mint 200 szakemberrel áll készen arra, hogy évente több millió megkeresést kezeljen. Célunk, hogy komplex tájékoztatási és ügyintézési szolgáltatásokat nyújtsunk ügyfeleink számára. A legmodernebb technológiák alkalmazásával elérhetők vagyunk telefonon, írásban, elektronikusan, valamint mesterséges intelligenciával támogatott chatroboton és videócsatornákon keresztül is. Szolgáltatásaink 0-24 órában, az év minden napján elérhetők, hogy az állampolgárok és vállalkozások mindig számíthassanak ránk.
Az ügyfélszolgálat elsősorban a DÁP regisztrációval, digitális ügyintézéssel, valamint okmány- és gépjármű ügyekkel foglalkozik. Emellett időpontfoglalással és különböző ellátásokkal – mint például családtámogatás, otthonteremtés, egészségbiztosítás, nyugdíjügyek és szociális támogatások – kapcsolatos kérdésekben is nyújt technikai támogatást és élethelyzet-alapú információkat.
A koronavírus-járvány évei drámai gyorsasággal terjesztették el az online ügyintézés használatát, és mára világossá vált, hogy a digitális közigazgatás nem csupán ideiglenes megoldás, hanem tartós paradigmaváltást indított el. Az elektronikusan intézhető ügyek köre folyamatosan bővül, lehetővé téve, hogy a magyar lakosság egyre szélesebb része élhessen a modern közigazgatási megoldások előnyeivel. A 1818-as ügyfélszolgálat folyamatosan növekvő forgalma is azt mutatja, hogy ez a rendszer mára elengedhetetlen részévé vált mindennapi életünknek. A népszerűség kulcsa abban rejlik, hogy a digitális csatornák és egyéb online közigazgatási felületek nem csupán kényelmesebbek, hanem gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést is lehetővé tesznek.
A megkeresések számának növekedése világosan mutatja, hogy az állampolgárok bizalommal fordulnak a 1818-as szolgáltatáshoz, és nagyra értékelik annak minőségét és megbízhatóságát. Ennek egyik fő oka az, hogy az ügyfélszolgálatban alkalmazott mesterséges intelligencia (MI) megoldások révén gyorsabb, hatékonyabb és személyre szabottabb szolgáltatást nyújtanak. Ez nemcsak a várakozási idő jelentős csökkentését eredményezi, hanem a felhasználói élményt is nagymértékben javítja.
Vetési Iván, a NISZ vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy elsődleges céljuk az egyensúly megteremtése az emberi és a mesterséges intelligencia között. Ennek érdekében a 1818 DÁP Ügyfélszolgálat a jövőben még hatékonyabban és rugalmasabban kíván reagálni a felhasználói igényekre, valamint támogatni a felhasználókat a digitális állam által kínált szolgáltatások világában való eligibilitásban.