Jelentős fordulat várható az autósok számára: a műszaki vizsga költségei emelkedhetnek ebben az országban.

A német hatóságok hamarosan új, szigorúbb és költségesebb ellenőrzéseket vezethetnek be a benzines és dízel járművek számára, amelyek célja a károsanyag-kibocsátás pontosabb mérése. Ennek következtében a műszaki vizsgák díja is emelkedhet, és az új szabályozás várhatóan 2026-2027 táján lép életbe.
Németországban hamarosan új, szigorúbb környezetvédelmi előírások léphetnek életbe, amelyek többmillió dízel- és benzines autót érintenek. Elképzelhető, hogy a jövőben más országok is hasonló irányba haladhatnak, és módosítják a műszaki vizsgák során a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályokat.
Műszaki vizsga Németországban: Milyen újdonságok várnak ránk?
A TÜV, a német műszaki vizsgaközpont, úgy véli, hogy a frissítések fő célja, hogy a járművek károsanyag-kibocsátását ne csupán elméletben, hanem a valós életben is hitelesen mérjék.
* A 2023-ban bevezetett részecskemérés, amely eddig főleg a modern dízeleket érintette, hamarosan a benzines autókra is kiterjedhet.
A korábbi Euro 5-ös motorral ellátott járművek is részesülhetnek az új rendszer előnyeiből.
A vizsgálat keretében az autó fedélzeti számítógépéből származó információkat is alaposan meg fogják vizsgálni, hogy fény derüljön arra, hogyan működik a kipufogógáz-tisztító rendszer, és hogy az megfelelően teljesíti-e a feladatát.
Milyen módon befolyásolja ez az árképzést?
A szigorúbb ellenőrzési követelmények következtében a műszaki vizsgák díja is növekedhet. A benzines és dízel járművek esetében az éves költség akár 150 euróra (körülbelül 60 ezer forintra) is emelkedhet. Az elektromos autók esetében a kiadások valamivel alacsonyabbak, várhatóan körülbelül 100 euró körül alakulnak.
Egy újabb javaslat is napvilágot látott: a régebbi autók esetében a jelenlegi kétéves műszaki vizsga helyett évente kötelező lenne az ellenőrzés.