Vitézy Dávid állítása szerint Lázár János utasítására a MÁV késői járatai eltűntek a rendszerből.

Több MÁV-os vezetői forrásom arról számolt be, hogy Lázár miniszter, valószínűleg a batidai vadászkastélyban, dühöngve a pünkösdi hétvége teljes kudarca után, szóban utasította a MÁV-ot: a jelentősen késlekedő vonatokat a jövőben nem tüntethetik fel a vonatinformációs rendszerben. Ezt Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője osztotta meg hétfőn a Facebook-oldalán.
Vitézy úgy véli, hogy mindez annak köszönhető, hogy a közelmúltban számos, egy óránál később érkező vonatról posztolt képernyőfotót. Az állítása szerint "Sztálin, vagyis Lázár elvtárs ezt követően utasította el a késlekedő vonatok eltüntetésére, hogy ezzel megakadályozza a kíváncsi tekinteteket." A frakcióvezető ezt egy konkrét példával is alátámasztotta, hogy még inkább hangsúlyozza mondanivalóját.
A bejegyzéshez csatolt képen látható a 10:35-kor Déli pályaudvarról Keszthelyre induló 864-es számú Balaton InterCity vonat, valamint a 11:05-kor elinduló Kék Hullám Expressz. Mindkét járat 40-60 perces késéssel közlekedett. Vitézy információi szerint az első vonat neve azóta 11864-re változott, míg a jelentős késéssel közlekedő járat már nem is követhető az applikációban.
A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője kiemelte, hogy mindez könnyen nyomon követhető az EMIG nevű gépészeti rendszer segítségével. E rendszerben látható, hogy a vonat átszámozása miatt az utastájékoztató rendszerek nem tudják észlelni a változást. Megjegyezte, hogy a vonat 11:55 helyett végül 13:02-kor érkezett meg Siófokra, 67 perces késéssel. Az új vonatszám miatt azonban az applikáció és a térkép már nem tükrözi ezt az információt.
Vitézy Dávid szerint a MÁV így próbálná meg kibekkelni a késésvisszatérítési rendszert.
"Ez egy teljesen téves állítás! Ráadásul a vasutasok számára különösen sértő. A vonatok átszámozása, amely csupán három járatot érintett a mai napon, nem befolyásolja a késési statisztikát, és ezáltal a késési biztosítást sem. Minden olyan vonat, amely 20 percnél hosszabb késést szenved el, valamint minden törölt vagy átszámozott járat esetében automatikusan érvényes a kompenzáció: a jegyár 50 százaléka visszajár, kérdés nélkül. Ez most is érvényes!" - tájékoztatta a MÁV sajtóosztálya a Telexet.
A vasúttársaság sajnálattal konstatálja, hogy "a politikai támadások immár a munkájukat végző vasutasokat is érintik". Hozzátették, hogy minden egyes késést mélységesen sajnálnak, és nem a probléma eltakarására, hanem annak megszüntetésére törekednek. "Felhívjuk a politikusok figyelmét, hogy ne használják fel a vonatszámokat politikai célokra, mert ezeknek nincs politikai tartalmuk" - olvasható a MÁV sajtóosztályának nyilatkozatában.
Szombaton a Balaton fővonalán váratlanul leállás történt, éppen a nyári szezon első csúcshetének hajnalán. Az utasok nem kis nehézségekkel szembesültek, sokan hosszú órákat töltöttek a tűző napon, amely igencsak megnehezítette az utazás élményét. A MÁV-csoport azonban nem tétlenkedett: még azon az estén sikerült orvosolni a problémát, vasárnapra pedig 300 klímás autóbuszt helyeztek készenlétbe, hogy megakadályozzák egy esetleges újabb leállás kialakulását.
A pünkösdi hétvégén történt súlyos fennakadás érzékenyen érintette Lázár Jánost, aki teljes kártérítést rendelt el az érintett utasoknak, és bejelentette, hogy a Siemens addig nem kap újabb megrendelést, amíg ki nem javítja a tíz éve, 15 milliárd forintból felújított pálya hibáit.
Vitézy Dávid egy régebbi bejegyzésében kifejtette, hogy a pótlóbuszos demonstráció csupán egy "kókler, komolytalan kirakatígéret-kampány" része. Szerinte Lázár János ezzel a módszerrel próbálja palástolni a valódi vasúti fejlesztések hiányát, miközben a rendszer valódi gyengeségei a felszín alatt rejtőznek.