Toyota Hilux Rangga: hétüléses családi SUV megfizethető áron – csakhogy nem nekünk!

Választhatsz egy 2 literes, szívó benzinmotort, vagy egy 2,4 literes, turbófeltöltős dízelmotort.

A Toyota Astra Motor vegyesvállalat nemrégiben bemutatta a megújult Hilux Champet, amely a japán vállalat IMV létravázas platformjára épül. Bár a név hasonlóságot mutat a világszerte ismert és legendásan megbízható Hilux pickupéval, a két modell valójában különböző kategóriákat képvisel. A Hilux Champ egy megfizethető, létravázas teherautó, amelyre szinte bármilyen felépítmény felszerelhető. Ezt a sokoldalúságot kihasználva az indonéz New Armada, amely általában autóbuszok felépítményével foglalkozik, egy családi autót tervezett a kisteherautó alapjaira. Így született meg a Hilux Rangga, amelynek gyártása azonban a Toyota Astra Motorra hárul.

Az alapját képező pickup első részét megőrizték, ám az utascella tetejét jelentősen megemelték, amihez a hátsó dobozt is hozzáigazították. Ezen a módosított modellen kialakítottak két további ajtót, valamint egy teljesen új hátsó traktust, amely csupán minimális csomagteret biztosít. A Hilux Rangga hétüléses kialakítása (2+3+2 elrendezés) miatt a csomagtér mérete meglehetősen korlátozott. Az ülések borításához újrahasznosított, bőrhatású anyagot használtak, ezzel is hangsúlyozva a tartósság iránti elkötelezettségüket.

A Hilux Rangga a Hilux Champ alapjaira épül, így hasonlóan széles választékot kínál a hajtás szempontjából, hiszen választható hátsó- és összkerekes verzió is. A motorpaletta két lehetőséget kínál: az egyik egy 2,0 literes, szívó, négyhengeres benzinmotor, amely 139 lóerő teljesítményre képes, míg a másik egy 2,4 literes, turbós dízelmotor, amely 148 lóerőt nyújt. A hajtás alapértelmezett módon egy ötsebességes kézi váltón keresztül történik, de igény esetén egy hatsebességes automata váltó is rendelhető, hogy a vezetési élmény még kényelmesebb legyen.

A Toyota Astra Motor marketingvezetője egy helyi újságban kifejtette, hogy a Hilux Rangga alapára 400 millió indonéz rúpia, ami körülbelül 9,7 millió forintnak felel meg. Ez a díj rendkívül vonzónak számít, főként figyelembe véve, hogy az alap Hilux Champ ára 188 millió rúpia, azaz 4,5 millió forint. Ezzel a kedvező árszabással a Hilux Rangga valószínűleg Európában is komoly versenytársa lenne a piacon, azonban sajnos csak az indonéz vásárlók számára elérhető, így a mi régiónkban nem fogják forgalmazni.

Related posts