Termelői közösség: A gazdák és vásárlók találkozása | Erdélyi Napló

Barátnős, szomszédasszonyos beszélgetések során – ahol a napi ebéd témája gyakran felmerül – nem ritkán említik a Maros megyei helyi termelők Facebook-csoportját. Az emberek lelkesen vásárolnak a csoport tagjainak kínálatából, és sokan részt vesznek a havonta egyszer megrendezett vásáron is, ahol a csoportban ismert termelők és kézművesek mutatják be portékáikat. A marosvásárhelyi kezdeményezésről Herczeg Attila szervezővel beszélgettünk, és magunk is ellátogattunk a vásárra, hogy közelebbről megismerhessük a helyi finomságokat és az alkotókat.
A Helyi termelők piaca-Maros Facebook-csoportot azért hozták létre, hogy lehetőséget teremtsenek helyi termelőknek és vásárlóknak egymás megismerésére, de nem titkolt szándék volt az is, hogy segítsenek a kistermelőknek egy stabil piac kialakításában.
Az évek folyamán számos érdeklődő csatlakozott a közösségünkhöz, többségük vásárlói minőségben. Jelenleg a csoportunk tagjainak száma elérte a 36 ezret, így a környék legnagyobb ilyen típusú közösségi platformjává nőttünk.
A közösség létszáma folyamatosan növekszik, azonban a tagfelvétel szigorú kritériumokhoz kötött. Csak azok csatlakozhatnak, akik rendelkeznek arcképes profillal, Maros megyeiek vagy legalább erdélyiek, és már betöltötték a 18. életévüket. Érdekes módon, van olyan tag is, aki belép a csoportba, lenyűgözi a tartalom, és azonnal meghív még 170 másik érdeklődőt, ezzel nem kis feladatot adva az adminisztrátorok számára.
Herczeg Attila elmondja, hogy a tagok közül van, aki csak nézelődik, van, aki termelő, és van, aki termelő és vásárló is, hiszen a csoport virtuális piacként működik. A csoport létszáma a koronavírus-járvány ideje alatt nőtt meg robbanásszerűen az addigi 5-6 ezerről. A törvény lehetőséget adott arra, hogy a termelő megrendelésre házhoz vigye termékeit. A járvány után a kényelem megmaradt, és azóta is sokan házhoz szállítást igényelnek.