Az idei év útfelújításai számokban kifejezve: 🚧✨ - **Újonnan felújított szakaszok**: 150 km - **Befektetett összeg**: 2,5 milliárd forint - **Használatba vett új technológiák**: 5 - **Megújult hidak száma**: 20 - **Környezetbarát anyagok aránya**: 40% -

Az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kezelt útszakaszokon befejeződtek az idei szintrehozási és nagyszabású burkolatfelújítási munkálatok. 2024 során összesen 5,1 millió négyzetméteren újították fel a megkopott és elhasználódott burkolatokat, ahol szükséges volt, akár több rétegben is. Ez a társaság által üzemeltetett 1237 kilométer hosszú főúthálózat több mint 27 százalékát érinti – tájékoztatta az MTI-t a cég év végi összefoglalójában.

Négymillió négyzetméteren végeztek szintrehozási munkálatokat a 2022. szeptember elsején üzembe helyezett, felújításra átvett szakaszokon, kifejezetten azokon a területeken, ahol a burkolat állapota nem felelt meg az elvárt műszaki követelményeknek. Ezen kívül 1 millió négyzetméteren a közlekedés biztonságának növelése érdekében hajtottak végre átfogó burkolatcserét. Ezek a munkák, ahol szükséges volt, nemcsak a felső kopóréteget érintették, hanem az alsóbb kötő- és alaprétegeket is, amelyekhez összesen valamivel több mint 1 millió tonna aszfaltot használtak fel.

A burkolatok cseréje mellett megújult 131 híd és felüljáró, kicserélték a Kőröshegyi völgyhíd tönkrement saruit is.

Az idén 33 pihenőt is felújítottak. Ebben az évben 11 gyorsforgalmi úton dolgoztak: M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7, M70, M8, M85, M86 - sorolta a koncessziós társaság.

A felújítások 43 százaléka az M3-as autópályán zajlott, itt csaknem 2,2 millió négyzetméteren újult meg az aszfalt, a második legnagyobb volumenű burkolatfelújítás az M7-esen történt, ott 1,6 millió négyzetméternyi új aszfaltot terítettek le.

Felidézték, hogy az idei felújítási munkák márciusban, a húsvéti hosszú hétvége után indultak el. A tervezés során arra törekedtek, hogy az M7-es autópályán a nyári vakáció időszakában ne legyenek útlezárások, így a Balatonhoz való könnyebb hozzáférés biztosítva legyen. Emellett az M1-es úton sem végeztek munkálatokat, így augusztusban elkerülték a forgalomtereléseket, figyelembe véve a megszokottan megnövekedett nemzetközi tranzitforgalmat.

Emlékeztetőül: Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása 2023 tavaszán vette kezdetét. Az elmúlt évben 3,6 millió négyzetméternyi új burkolat készült el, ami a főpálya 19 százalékát fedi le, továbbá 106 híd és felüljáró is megújult. Az állammal kötött koncessziós szerződés értelmében a következő három év során 538 kilométernyi útszakaszt újítanak fel, amely a főpálya 43 százalékát jelenti. Emellett több mint 200 híd és felüljáró rekonstrukciója mellett 50-60 csomópont vízelvezető rendszerének korszerűsítése is célzottan zajlik, mindez 2025 őszéig megvalósul.

A szintrehozási munkákkal 2025. augusztus 31.-re kell végezniük. Jövőre 3,1 millió négyzetméter tönkrement, elhasznált burkolat megújítását tervezik, ahol szükséges a felső kopóréteg alatti kötő és alaprétegeket ezeken a szakaszokon is javítják, cserélik. Megújul 40 híd és felüljáró is és tovább folytatódnak a pihenők felújításai is. A következő évben várhatóan újabb 30 pihenőhely újul meg. A munkákat a tervek szerint tavasszal kezdik, addig előre tervezett nagyfelületű burkolatcserék az MKIF által üzemeltetett pályákon nem várhatók - közölte a társaság.

Related posts