Sok büntetés sokat ér: légy résen, mert szinte egyik pillanatról a másikra kétszer annyi forrásból származhat a bírság!

Egy innovatív javaslat révén a sebességmérők száma hirtelen megduplázódhat az utakon. Az elképzelés szerint a gyorshajtók által fizetett bírságokból új traffipaxokat vásárolnának, ezáltal javítva a közlekedésbiztonságot.
A traffipaxok számának megduplázása izgalmas lehetőség lehet, hiszen a magyar polgármesterek is felfigyeltek arra a nemzetközi gyakorlati példára, amely szerint a gyorshajtásért beszedett bírságok egy részét újabb sebességmérők beszerzésére fordíthatnák. Ezt a hírt a vezess.hu osztotta meg velünk.
A traffipaxok száma akár a duplájára is nőhetne.
Az önkormányzatok saját forrásaikból, jelentős összegekért vásárolnak olyan dobozokat, amelyek a közlekedésbiztonság javítását célozzák meg. Úgy vélik, hogy ezekbe a berendezésekbe többször is elhelyezhető traffipax, ami új megoldásokat kínálhat. Különböző irányokban keresik a válaszokat: például néhány hazai traffipaxgyártó áltraffipaxokat is kínál, amelyek a kabinetekbe kerülve azt a látszatot keltik, mintha valódi sebességmérések történnének büntetésekkel, pedig valójában csupán illúzióról van szó. Ezen kívül, egyes önkormányzatok komoly összegekért igazi sebességmérőket is beszereztek a többmilliós trafiboxokba, azonban sok település a forráshiány miatt nem tudja megvalósítani ezt a beruházást.
Van azonban egy harmadik lehetőség, s az ötlet nem légből kapott, hiszen létezik rá nemzetközi példa. Eszerint a központi költségvetésbe befolyt gyorshajtásos bírságok egy részét megkapnánk az önkormányzatok, a pénzt kizárólag traffipaxok vásárlására és trafiboxok telepítésére költhetnék. Ahol ilyen jogszabály született, például Olaszországban, ott rengeteg település vásárolt a visszaosztott pénzből sebességmérőket, amelyeknek látványosan megnőtt a száma országszerte.
Nem mindenki lelkesedik az ötlet iránt, noha valóban eredményesnek bizonyulhat.
Pohner István, egy kaposvári autósiskola vezetője, felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg a költségvetésből finanszírozzák a közlekedésbiztonságra szánt összegeket. Véleménye szerint, mivel senki sem szeretne büntetést fizetni, a traffipaxok számának növelése hozzájárulhatna a gyorshajtások csökkenéséhez. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a sebességmérő készülékek számának van egy optimális aránya, amelyet érdemes figyelembe venni. Nem szükséges minden egyes utcába traffipaxot telepíteni, de a balesetveszélyes helyszínek és forgalmas útszakaszok esetében indokolt lehet, hiszen a szabályszegők szankcionálása is elengedhetetlen a közlekedésbiztonság javítása érdekében.