Sami Pajari és Enni Mälkönen párosa valódi legendává vált a motorsport világában, hiszen a Japán Rallyn két világbajnoki címet is elhódítottak, ez pedig az utolsó közös versenyük volt. Az esemény során fantasztikus teljesítményükkel emlékezetessé tették a
Sami Pajari és Enni Mälkönen diadalmasan elhódította a WRC2 és a WRC2 Challenger bajnoki címet, ezzel történelmet írva a Toyota GR Yaris Rally2 számára, hiszen ez a modell első világbajnoki címét ünnepelheti.
A verseny előtt a finn duó tisztában volt a helyzet súlyosságával: ahhoz, hogy biztosítsák a WRC2 bajnoki címet, legalább a második helyezést kellett elérniük. Nikolay Gryazin, aki bolgár licensszel indult és szintén a dobogós pozíciókért harcolt, fergeteges tempót diktált, így Pajari és Mälkönen számára nem volt megengedett a hiba.
A péntek reggel különös fordulatot hozott a dráma színhelyén, amikor Pajari a második szakaszban defektet szenvedett el a bal első kerekén. Ennek következtében több mint 40 másodpercet csúszott Gryazin mögött.
"Nem észleltem semmilyen ütést - ez frusztráló, mivel ez nem könnyíti meg a munkánkat. Tovább kell nyomnunk" - mondta Pajari a szakasz céljában.
Bár az időveszteség nem volt elhanyagolható, a probléma végül nem bizonyult olyan kritikusnak, mint ahogyan azt a pilótafülkében várták. Miközben lekésték a győzelemért folytatott küzdelmet, sikerült megőrizniük a tíz másodperces előnyüket a harmadik helyezett japán versenyző, Hiroki Arai előtt. Ezután Pajari arra összpontosított, hogy stabilizálja helyzetét, és pénteken egyperces előnnyel zárta a napot Arai-val szemben.
"Ez a pénteki nap igazán harmonikus volt számunkra. Jelenleg kedvezően alakulnak a dolgok" - nyilatkozta Pajari a nap végén, nyilvánvalóan a defektet követő hat gyorsaságira gondolva.
A szombati szakaszok megőrizték a verseny eddigi rendjét. Gryazin magabiztosan vezette a mezőnyt, míg Pajari stabil, de határozott teljesítménnyel őrizte meg a második helyét. A nap végére a finn duó 51 másodpercre tudta növelni előnyét Araival szemben.
"Összességében stabil napot zártunk. Eddig szép rali volt, bár óvatosan vezetni nem könnyű - még mindig jó ritmust kell tartani" - összegezte a napot Pajari.
A vasárnapi öt szakasz újabb izgalmakat és váratlan fordulatokat hozott. Ott Tänak és Heikki Kovalainen kiesése világosan bemutatta, mennyire kiszámíthatatlanok a versenyfeltételek. E közben Pajari megőrizte nyugalmát, és továbbra is hozta a megbízható teljesítményt, ami végigkísérte a hétvégéjüket. A WRC2 kategóriában elért második helyezésével pedig sikerült megelőznie a svéd Oliver Solberget, így megszerezte a bajnoki címet.
"Ez az érzés szavakkal nehezen kifejezhető - szinte leírhatatlan, milyen élményekkel gazdagodtunk ebben a szezonban" - osztotta meg Pajari a bajnoki győzelem kapcsán. "Rengeteg ember érdemel elismerést ezért a sikerért. Ez a győzelem nem csupán rólam vagy Enni-ről szól. A Toyota egy fantasztikus autót biztosított számunkra, a Printsport minden részletre ügyelt, míg támogatóink és barátaink elengedhetetlen szerepet játszottak. Ez a győzelem mindannyiunk közös érdeme, egy együtt elért siker."
Vasárnap este Pajari bejelentette, hogy a következő évben már nem Enni Mälkönen fogja segíteni őt navigálásban, ezzel véget vetve a három évig tartó együttműködésüknek.
"Három igazán nagyszerű szezont töltöttünk együtt Ennivel, nagyszerű munkát végeztünk és ez igaz a hétköznapi munkánkra is. Azonban a Japán Rally volt az utolsó közös versenyünk. Mikor lenne érdemesebb befejeznünk a közös versenyzést, mint amikor a bajnoki címeket ünnepeljük. Rendkívül hálás vagyok Enninek a sok támogatásért és a kemény munkáért az elmúlt három év során, de most útjaink más irányba indulnak."
A Toyota Gazoo Racing november 25-én sajtótájékoztatót tart, ahol visszatekintenek az idei év eseményeire és bemutatják a 2025-ös terveiket. Érdekes lehet, hogy Sami Pajari szerepe is szóba kerülhet, hiszen elképzelhető, hogy fontos feladatokat bíznak majd rá.
Arra a kérdésre, hogy ki fogja vezetni őket a jövő útjain, Pajari csak annyit mondott, hogy "az idő majd megmondja".