Elképesztő hírek érkeztek a BYD újonnan épülő gigagyáráról: a kínai vállalat olyan ambiciózus terveket sző, amelyekre eddig nem volt példa. A Pénzcentrum részletesen bemutatja, milyen forradalmi lépések várhatóak a gyár megnyitásával, és hogyan formálhatj

A BYD, Kína elektromos járművek terén élenjáró gyártója, 2025 végére tervezi befejezni egy ambiciózus, 1 milliárd dolláros gyárának felépítését Indonéziában. Az új létesítmény évente 150 000 elektromos autó előállítására lesz képes. A cég stratégiája az exportpiacok meghódítása és a helyi elektromos járművek (EV) piacán betöltött vezető szerepének megszilárdítása, miután 2024-re már 36%-os piaci részesedést ért el. A BYD emellett folytatja modellkínálatának bővítését, és a prémium Denza márkával is megjelenik az indonéz piacon.

Kína vezető elektromosjármű-gyártója, a BYD azt tervezi, hogy 2025 végére befejezi 1 milliárd dolláros indonéziai gyárának építését - mondta hétfőn a helyi egység vezetője a Reuters szerint, kiemelve a vállalat ambícióját, hogy meghódítsa a japán autógyártók által uralt piacot.

A gyár hosszú távú terve az exportpiacot célozza - mondta Eagle Zhao, a BYD indonéziai igazgatója. "A helyi gyártási folyamat minden egyes lépése zökkenőmentes és a terv szerint halad. Tartjuk magunkat a vállalásunkhoz, és 2025 végére befejezzük az építési munkálatokat" - nyilatkozta Zhao.

A Nyugat-Jáva államában található Subang ipari komplexumban felépülő új gyár évente 150 000 elektromos jármű előállítására lesz képes. A BYD számára ez a beruházás lehetőséget teremt arra, hogy ideiglenesen vámmentesen exportálja autóit Indonéziába. Ez a lépés összhangban áll a kormány céljaival, amelyek között szerepel az elektromos járművek iránti kereslet növelése és a külföldi autógyártók befektetéseinek vonzása. A hosszú távú terv az, hogy 2030-ra Indonéziában évi 600 000 elektromos autót gyártsanak.

2024-ben, az indonéziai piacon való megjelenésének első évében a BYD 15 429 autót értékesített a helyi autós szövetség statisztikái alapján. A január és november közötti időszakban a BYD dominálta az akkumulátoros elektromos járművek szegmensét, elérve körülbelül 36%-os piaci részesedést. Zhao nyilatkozata szerint az új gyár nem sokkal az építkezés befejezése után megkezdheti a gépjárművek gyártását.

A BYD eddig négy modellt mutatott be Indonéziában: a Seal szedánt, az Atto 3 SUV-t, a Dolphin ferdehátút és az M6 hétszemélyes MPV-t, amely az előző évben a legkelendőbb modelljük volt a négy közül. Zhao hozzátette, hogy a vállalat idén további modellek bevezetését tervezi, bár konkrét számot nem közölt, hogy 2025-ben "gyors növekedést" érjenek el az értékesítésekben. A BYD ezen a héten tervezi bevezetni Indonéziában prémium márkáját, a Denzát is.

A BYD, amely tavaly sikeresen túllépte globális értékesítési céljait, több mint 4 millió járművet értékesítve, egyre inkább megerősíti pozícióját Délkelet-Ázsiában, ezzel kihívást jelentve a japán és koreai autógyártók dominálta piacon. Tavaly a vállalat megnyitotta első elektromos járműgyárát a térségben Thaiföldön, amely 490 millió dolláros beruházással valósult meg, és évi 150 000 jármű, köztük plug-in hibridek gyártására képes. Ráadásul Szingapúrban a BYD tovább növelte előnyét a Teslához képest, amely már 2024 első felében is érzékelhetővé válik.

Related posts