Fedezd fel a valaha készült legjobb öt Columbo-epizódot, amelyek minden rajongó szívét megdobogtatják!

Vannak televíziós krimik, és van a Columbo című sorozat. Míg a legtöbb bűnügyi történetben az a kérdés, hogy ki követte el a bűntényt, esetleg hogyan és miért, addig ebben a rendhagyó szériában mindezt már az első jelenetből tudjuk, a csattanó az, hogy miként jön rá kedvenc ballonkabátos, szivarozó hadnagyunk a gyilkos személyére. Mi az, amiről az elkövető megfeledkezett, amit rosszul csinált, és ami feltűnik a nyomozónak.
Listánk első darabja máris két réteget szólít meg: a Columbo és a Star Trek-rajongókat, hiszen a gyilkost ebben az epizódban a Spock kapitányként kultikus népszerűségnek örvendő Leonard Nimoy alakítja. Ő Dr. Barry Mayfield, a szívsebész, aki egy új szívgyógyszerrel igyekszik megalapozni a karrierjét, ám idős kollégája, Dr. Edmund Hiedeman (Will Geer) további kutatásokat szeretne végezni a gyógyszerrel kapcsolatban, aminek Mayfield nem igazán örül. Épp ezért kapóra jön, mikor ő műti meg Hiedemant, és
Ahogy az idő múlásával a helyzet egyre feszültebbé válik, Mayfieldnek egyre inkább szüksége van arra, hogy elhallgattassa a szemtanúkat. Nimoy ezúttal is alkalmazza azokat a színészi fortélyokat, amelyek Spock kapitányként olyan népszerűvé tették: a megemelt szemöldök és az intellektuális fölény kombinációját. Így vált ő a Columbo-epizódok egyik legmaradandóbb antagonista alakjává, aki még az örökké nyugodt hadnagyot is képes kibillenteni a higgadtságából.
Lehetséges, hogy nem túlzok, amikor azt mondom, hogy ez az epizód a rajongók örök favoritja. Ennek valószínűleg az az oka, hogy tökéletesen ötvözi a sorozat minden ikonikus elemét:
A hadnagy szinte mindenkit tisztel, akivel találkozik, még a gyilkosokat is - nincs ez másként ebben az epizódban sem, ami talán a sorozat történetnek legmeghatóbb lezárásával is büszkélkedhet. A gyilkos, Adrian Carsini (Donald Pleasence), egy nagyra becsült, ám veszteséges borászat tulajdonosa. Ő igazi borász, ellentétben a testvérével, aki az egészet el akarja adni, hogy negyedik esküvőjének költségeit fedezze. Adrian rafinált módon végez testvérével, majd a nyomozás során a bevallottan sörivó Columbót bevezeti a borok világába. Nem véletlen, hogy ez az epizód volt Peter Falk személyes kedvence is.
Évekkel azelőtt, hogy a Halálbiztos diagnózis című sorozatban bűnügyek felderítésére vállalkozott volna, Dick Van Dyke maga is bűnt követett el – legalábbis a képernyőn. A sorozatban ő formálja meg Paul Galeskót, a neves fotóst, aki a gazdag feleségeikkel végző gyilkosok sorát bővíti.
Az epizódban láthatjuk, Columbo hogyan verekszi át magát a jól szituált Los Angeles-i elit világán és a város mocskos alvilágán egyaránt. Az egyik kifejezetten komikus jelenetben a hadnagy egy hajléktalan szállón bukkan nyomra, ahol egy kedves nővér őt is fedél nélkülinek nézi, és megpróbálja kidobni jellegzetes, ám valóban agyonhasznált ballonkabátját, hogy egy újabbat adjon neki.
Nagy Santini (Jack Cassidy), a kabaré varázslatos előadója, igazi bűvésztrükkökkel kápráztatja el közönségét. Azonban amikor főnöke felfedi, hogy valójában nem más, mint Stefan Mueller, a hírhedt náci háborús bűnös, a helyzet drámai fordulatot vesz. A főnök zsarolásának áldozataként Santini kétségbeesett helyzetbe kerül: úgy kell megölnie a férfit, hogy közben a színpadon tartja a közönséget, mintha semmi különös nem történne. A szórakozás és a sötét titkok határvonalán egyensúlyozva, a kabaré világának fénylő színpada mögött rejtett veszélyek leselkednek.
Az epizódban a humor egyik visszatérő eleme igazán emlékezetes: a hadnagy felesége meglepte őt egy új kabáttal, ám ő valahogy mégsem tudja megszeretni azt. A kabát viselése során folyamatosan feszeng és kényelmetlenül érzi magát, ami komikus helyzetek sorát szüli.
A Columbóban bemutatott gyilkosok mögött gyakran ott lapulnak olyan érzelmek, mint a kapzsiság, féltékenység vagy a kétségbeesés. Azonban ennek az epizódnak a gyilkosát egy sokkal mélyebb indíték vezérli: az igazságra vágyik. Abigail Mitchellt, a népszerű krimiírót, az Oscar-díjas Ruth Gordon kelti életre, aki nem csupán a szavakkal játszik, hanem a valóságban is gyilkosságra ragadja magát. Unokahúga tragikus halálának ügyét a rendőrség balesetként zárta le, de Abigail nem nyugszik, hiszen meggyőződése, hogy itt gyilkosság áll a háttérben. Eme megrázó felfedezés után a tettek mezejére lép, és bosszút áll a feltételezett gyilkososon.
Pont olyan ügyesen alakítja a félkegyelmű karakterét, mint ahogyan a hadnagy tette, sőt, még a legendás mondatát - "Csak még egy apróság!" - is mesterien használja fel, hogy ellenfelének kedvére tegyen.