A nyaralási kedv egyre nő, hiszen egyre több magyar készül elutazni: a költekezés is szépen beindult – Pénzcentrum.

A magyar utazók fokozatosan eltávolodnak a megszokott európai úti céloktól, és egyre inkább egzotikusabb, távoli helyszínek felé orientálódnak.
A legfrissebb jelentés, amely 24 ország adatait vizsgálja, felfedi, hogy a Revolut 55 millió ügyfele hol költ külföldön, kik formálják a költési trendeket, és mire fordítják pénzüket. 2024-ben a Revolut-felhasználók összesen több mint 20 milliárd fontot költöttek abroad, és Spanyolország kiemelkedik, mint a világ egyik legnépszerűbb úti célja, hiszen a globális költések 11%-át itt hagyták el. Ez a megállapítás a Revolut legújabb elemzéséből származik.
Bár a magyar turisták 2024-es nyaralási költéseinek élbolyában továbbra is dominálnak az európai és észak-amerikai úti célok – például Ausztria, amely 14%-kal áll az élen –, úgy tűnik, hogy a magyarok érdeklődése fokozatosan más irányokba terelődik.
A klasszikus európai úti célok, mint Ciprus (-32%), Portugália (-21%) és az Egyesült Királyság (-15%), 2024-ben jelentős visszaesést tapasztaltak a magyar utazási kiadások terén. E tendencia hasonlóan megfigyelhető az Egyesült Államokban is, ahol 17%-os csökkenést regisztráltak.
Európa és Észak-Amerika fennhatóságát egyre inkább árnyékolja az Ázsiában tapasztalható dinamikus költési tendencia. Ez a régió az utóbbi év során a fogyasztói kiadások szempontjából a leggyorsabban fejlődő területek közé emelkedett, és ehhez Afrikával és Dél-Amerikával való együttműködés is hozzájárul.
Különösen figyelemreméltó, hogy 2024-ben Japánba irányuló magyar költések 36%-kal emelkedtek. Egyre többen keresik fel az országot a cseresznyevirágzás varázslatos időszakában, de sokan látogatják a híres síparadicsomokat és fedezik fel a gazdag japán gasztronómia csodáit is. E trend mögött a fiatalabb generáció áll: a 25 és 34 év közötti magyarok a Revolut-felhasználók japán költéseinek 41%-át képviselik.
Japánt szorosan követve Marokkóban is tovább nőtt a magyar költés - +35%-kal. Srí Lanka (+32%), Peru (+15%), Vietnám (+13%) és Thaiföld (+13%) szintén kétszámjegyű növekedést mutatnak, mivel az utazók egyre inkább elfordulnak Európától, és új, távoli kontinenseket fedeznek fel.
A magyar utazók inkább a saját szervezésű, életmód-orientált utazásokat választják külföldön - a költések legnagyobb részét, 24%-át az élelmiszerek teszik ki. Mindez arra utal, hogy sokan inkább önellátásra rendezkednek be utazásaik során, akár a költségek csökkentése, akár az alternatív utazási élmények keresése miatt.
A magyarok szenvedélyesen felfedezik a helyi ízek világát is, és ez a külföldi utazásaik során sem marad el: az éttermekre költött összegek a teljes külföldi kiadásaik 18%-át teszik ki. Emellett az ajándékvásárlás és a "shopping terápia" is kiemelkedő jelentőséggel bír, hiszen a vásárlások a külföldi költések 20%-át képviselik.
2024 folyamán a Revolut felhasználói Magyarországon több mint 20 millió tranzakciót végeztek, amelyek összértéke elérte a 137 milliárd forintot. A legnagyobb költői kedvvel bíró turisták a következő országokból érkeztek: