Lázár János bejelentette, hogy Sopronban több milliárd forintos fejlesztések kezdődnek, amelyek célja a város gazdasági és infrastrukturális fejlődésének elősegítése.

Lázár János hangsúlyozta, hogy Sopron fejlődése szempontjából kulcsfontosságú lépést jelentett az M85-ös gyorsforgalmi út megvalósítása, amelynek utolsó szakaszát tavaly decemberben avatták fel. Az út kiépítése során, a csornai szakasz kezdetétől számítva, körülbelül 400 milliárd forintot fordítottak a projekt megvalósítására az elmúlt években.

A tárcavezető kiemelte, hogy...

Részletezte, hogy felújítják a 84-es út mintegy 1,7 kilométeres szakaszát a virágvölgyi körforgalomtól a város határáig 790 millió forint értékben. A Csengery utca közel 2 kilométeres szakaszát 500 millió forintból fejlesztik, megépítik a Balfi út egy kilométeres szakaszát 1,3 milliárd forintból és fejlesztik a Kisvárkerületet 1,6 milliárd forintból.

A Fertőrákos és Balf közötti, körülbelül 15 kilométeres útszakasz felújítása is hamarosan megkezdődik, a projekt költsége 600 millió forintot tesz ki - nyilatkozta a helyi vezető. Ezen felül a soproni önkormányzat saját forrásaiból, összesen 1,9 milliárd forintot fordít további útfelújításokra.

A Fertő tó magyarországi fejlesztése kapcsán Lázár János kifejtette, hogy céljuk Sopron számára olyan kedvező környezetet és lehetőségeket biztosítani, mint amilyenek Burgenlandban megtalálhatók.

"Nem a környezet lerombolása a cél"- mondta, leszögezve, hogy a kormány Sopronnal a békés megoldásban érdekelt.

Húsvétra célom, hogy a horgászok és a vitorlázók ismét birtokba vehessék az északi kikötőt. Ehhez szükség van egy új parkoló kialakítására, konténerek elhelyezésére, valamint a bejutást biztosító út megépítésére.

Lázár János bejelentette, hogy felkérte Barcza Attilát, Sopron és környéke fideszes országgyűlési képviselőjét, hogy vezesse a város és a civil aktivisták elképzeléseinek összehangolását a jövőbeni fejlesztési tervek kidolgozása érdekében. "Fontos, hogy több fórumot és beszélgetést szervezzünk, ahol nyílt vagy zárt körben a lakossággal együttműködve alakíthatjuk ki a fejlesztési koncepciót" - hangsúlyozta.

Az építési és közlekedési miniszter hangsúlyozta, hogy a soproni önkormányzat mintegy tíz új autóbusz beszerzésére tett javaslatot. Kiemelte, hogy nyitottak arra, hogy megfontolják a lehetőségeket, hogy ezek az új járművek elektromos vagy alacsony környezeti terhelésű technológiával rendelkezzenek.

Lázár János beszélt arról is, hogy a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. a város legnagyobb adófizetője és munkáltatója. Leszögezte, hogy a vasúttársaság jól végzi a munkáját, így a kormány szeretné, ha a jelenlegi 450 kilométer helyett 1200 kilométernyi pályát üzemeltetne a jövőben.

A miniszter hangsúlyozta, hogy az M85-ös gyorsforgalmi út megépítése egy kitörési pontja volt a városnak, de szükséges egy olyan iparágat is keresni, amely növeli a város adóbevételét. Egy nagyívű fejlesztési javaslatot szeretnének a miniszterelnök asztalára tenni, ami az ÉKM, a GYSEV, a GYSEV Cargo, a MÁV és a soproni önkormányzat együttműködésén alapszik - mondta.

Hozzátette, hogy a jövőben annak a lehetőségét vizsgálják meg, hogy a GYSEV Cargo szomszédságában lévő, önkormányzati tulajdonú 30 hektáros ipari park hogyan hasznosulhat logisztikai és raktárbázisként, egyfajta átrakó állomásként kelet és nyugat között.

A miniszter a belvárosi műemléki ingatlanokkal kapcsolatban azt mondta: meg kell vizsgálni annak a lehetőségét, hogy a bent lakók hogyan szerezhetnek tulajdont, és hogyan újíthatják fel könnyebben az ingatlanokat.

Related posts