Szivárog a hír: az OpenAI titkos terve szerint saját magát egy pénztermelő gépezetté alakítja. - Pénzcentrum

Az OpenAI több mint 1 billió dolláros mesterséges intelligencia fejlesztési kötelezettségvállalásainak finanszírozására új bevételi források, adósságfinanszírozási partnerségek és további tőkebevonás mellett döntött.

A technológiai vállalat bevételnövelési stratégiájának alapját a kormányzati és üzleti szektor számára kínált testre szabott megoldások, az innovatív eszközök által generált új bevételi források, valamint a Sora videókészítő platform és mesterséges intelligencián alapuló asszisztensek értékesítése képezi.

Az OpenAI "kreatív" adósságfinanszírozási megoldásokat vizsgál AI-infrastruktúrájának kiépítéséhez, miközben a Stargate adatközpont-kezdeményezésen keresztül számítási erőforrás-szolgáltatóvá válhat.

A vállalat szellemi tulajdonának hasznosítását is tervezi új AI-infrastruktúra fejlesztésével, belépéssel az online hirdetési piacra, valamint fogyasztói hardvertermékek bevezetésével, köztük egy AI-alapú személyi asszisztens eszközzel, amelyen a korábbi Apple-tervező, Jony Ive is dolgozik - írja a Financial Times.

Az ambiciózus célok megvalósítása elengedhetetlen, hiszen az OpenAI kötelezettségvállalásai messze túlszárnyalják a jelenlegi bevételeit. Sam Altman, a vállalat vezérigazgatója, az elmúlt hónap során több mint 26 gigawatt kapacitás megvásárlására tett ígéretet olyan nagyvállalatoktól, mint az Oracle, Nvidia, AMD és Broadcom. A Financial Times elemzése szerint ez a következő tíz évben jóval ezer milliárd dollárt meghaladó költségeket vonhat maga után.

Az OpenAI éves bevétele jelenleg körülbelül 13 milliárd dollár, és ebből a lenyűgöző összegből 70 százalékot a ChatGPT felhasználói előfizetései generálnak. A ChatGPT-nek több mint 800 millió aktív felhasználója van, ám csupán 5 százalékuk rendelkezik fizető előfizetéssel. A vállalat célja, hogy ezt az arányt megduplázza, ezzel növelve a bevételeit és a felhasználói élményt.

A vállalat bevételeket generál a ChatGPT új fizetési lehetőségének kihasználásával megvásárolt termékek révén, és mérlegeli a hirdetések integrálását mesterséges intelligenciával foglalkozó termékeibe. Altman a múlt héten úgy nyilatkozott, hogy "kedveli az Instagram egyedi hirdetési stratégiáját", ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a reklámokkal "nagy körültekintéssel" kell bánniuk.

Az OpenAI az év első felében körülbelül 8 milliárd dolláros működési veszteséggel zárta az időszakot, miközben bevételei jelentős növekedést mutattak, több mint duplázódva az előző évhez képest. A vállalat partnerei, mint például az Oracle, átvállalták a kezdeti infrastrukturális költségeket, lehetővé téve ezzel az OpenAI számára, hogy időt nyerjen üzleti modelljének kidolgozására.

Related posts