Friss hírek érkeztek a washingtoni légikatasztrófával kapcsolatban: a Black Hawk helikopter túlzott magasságban teljesítette a repülését, és most már a másodpilóta kiléte is nyilvánosságra került.

A megengedettnél magasabban repülhetett az a katonai helikopter, amely egy utasszállító repülőgéppel ütközött nemrég a washingotin repülőtér közelében.
Az amerikai hadsereg felfedte a washingtoni légibaleset során elhunyt harmadik amerikai katona nevét - számol be róla a Reuters.
Rebecca Lobach kapitány volt annak a Black Hawk katonai helikopternek a másodpilótája, amely január 29-én a levegőben gyakorlórepülés közben összeütközött egy Bombardier CRJ700-as utasszállító repülőgéppel a washingtoni Ronald Reagan repülőtér közelében.
Az ütközés következtében mindkét gép felrobbant, és a Potomac-folyóba zuhant. A tragikus balesetnek sajnos nem voltak túlélői; az utasszállítón 64 ember, míg a helikopteren hárman tartózkodtak. A katasztrófa körülményeit több videofelvétel is dokumentálta.
Rebecca Lobach, a 28 éves észak-karolinai származású fiatal nő, 2019 óta teljesítette szolgálatát a légierő kötelékében, a virginiai Fort Belvoir bázison. Családja szívszorító gyászközleményében megfogalmazták, hogy "ő volt életünk ragyogó csillaga". Rebecca nemcsak a katonaságban volt aktív, hanem szenvedélyesen küzdött a nemi erőszak áldozataiért is, és elhatározta, hogy katonai pályafutása után orvosi tanulmányokba kezd. "Senki nem vágyott nála nagyobbra, és senki nem dolgozott olyan kitartóan azért, hogy megvalósítsa álmait."
A helikopter legénységének tagjai közé tartozott Lobach mellett a 28 éves Ryan Austin O'Hara törzsőrmester, aki kiképzőtisztként tevékenykedett, valamint Andrew Loyd Eaves, a 39 éves főtörzsőrmester. Az utasszállító repülőgépen számos sportoló is utazott, akik egy műkorcsolya edzőtáborból tértek vissza. Az áldozatok között volt az 1994-es műkorcsolya-világbajnokság győztes párosa, Jevgenyina Siskova és Vagyim Naumov, akik emléke örökké élni fog a sportág történetében.
Közben az amerikai közlekedésbiztonsági tanács szakértői a Bombardier fekete dobozának adatai alapján megállapították, hogy a repülőgép a baleset időpontjában körülbelül 91 méteres magasságban tartózkodott, ami 7 és fél méteres eltérést is jelenthet. Ezzel szemben a Black Hawk, az irányítótorony radarmérései alapján, 61 méternél (200 láb) magasabbra emelkedett, túllépve ezzel az előírt magasságot az útvonalán.
A baleset körülményeit jelenleg is alaposan elemzik, de már korábban is felmerült az emberi tényezők szerepe. Egyebek mellett azt is kutatják, hogy a helikopter gyakorlórepülése során a pilóták használtak-e éjjellátó készüléket, és ha igen, milyen specifikus beállításokkal dolgoztak. Todd Inman, a vizsgálóbizottság tagja a hétvégi sajtótájékoztatón elmondta, hogy az ilyen típusú gyakorlórepüléseken általában elterjedt az éjjellátók alkalmazása, de a nyomozás még zajlik.