Felfrissítő élményt nyújt a legújabb Citroën C5 Aircross!

A Citroën mindig is híres volt arról, hogy nem riad vissza a bátor és innovatív ötletek megvalósításától, és most sem tesz mást. A C5 Aircross második generációja különösen figyelemre méltó, hiszen a koncepció szinte érintetlen formában lép a gyártósorra, ezzel is bizonyítva a márka elkötelezettségét a merész design iránt.

A Citroën új lendületet kapott, hiszen a megfizethető és könnyen elérhető C3, valamint a rendkívül praktikus C3 Aircross után most a kínálatának egyik meghatározó modellje révén mutatja be, hogyan alakul át a márka arculata. Múlt ősszel egy tanulmányautó formájában már utaltak arra, hogy milyen irányba tart a C5 Aircross második generációja. A legújabb, sorozatgyártásra szánt változat első ránézésre szinte alig különbözik a korábbi koncepciótól, ami izgalmas ízelítőt ad arról, milyen fejlődés előtt áll a Citroën.

A szűkített fényszórók révén az új C5 Aircross valóban egyedülálló megjelenést kapott, ami lehetetlenné teszi, hogy összekeverjük más modellekkel. A korábban a márkára jellemző lágy, ívelt formák helyett most már markáns, éles vonalak dominálnak, amelyek igazán modern és dinamikus karaktert kölcsönöznek az autónak. A vonzó zöld árnyalat, amely a koncepciót idézi, még inkább kiemeli a design különlegességét. Emellett a más Citroën modellekből is ismerős, cserélhető színes betétek szintén felfedezhetők rajta, tovább gazdagítva az összképet.

Jóval nagyobb lett elődjénél az új C5 Aircross azzal, hogy a hossza 15 centiméterrel 4,65 méteresre, a tengelytávja hat centivel 2,78 méteresre nőtt. A növekedés pedig szinte teljes egészében a hátul ülők lábterét bővítette, amivel a térdeknek immár annyi hely jut, mint a középkategóriás C5 X-ben. A hátsó üléstámla dönthető, és nagyobb lett a hátsó fejtér is, a csomagtartó pedig szintén hatalmas, 565 literes, függetlenül attól, milyen hajtáslánccal kérik az autót.

A pontos képátló mérete titokban maradt, de azt már tudni lehet, hogy ez a Stellantis csoport legnagyobb érintőképernyője. A szériafelszereltség részeként a 10 colos digitális műszeregység a kormánykerék mögött helyezkedik el, míg az opciós head-up display a szélvédőre vetítve nyújt modern élményt. Továbbá, a lenyűgöző panorámatető lehetősége még inkább világossá varázsolja a belső teret, fokozva ezzel a kényelmet és a stílust.

A C5 Aircross a legújabb generációs platformra épül, amely közös az új Peugeot 3008 és 5008 modellekkel, valamint az Opel Grandlanddal. Ennek köszönhetően három különböző hajtáslánc opció közül választhatunk. A belépő szintet egy 48 voltos hibrid változat képviseli, amely egy 1,2 literes, 136 lóerős háromhengeres benzinmotor és egy 28 lóerős elektromotor kombinációjával működik, így a rendszer összteljesítménye elérheti a 145 lóerőt. A Citroën ígérete szerint ezzel a hibrid hajtáslánccal akár 950 kilométeres hatótávolság is elérhető egyetlen tankolással.

A plug-in hibrid változat még takarékosabb megoldást kínál, hiszen egy 1,6 literes, 150 lóerős négyhengeres benzinmotort párosít egy 125 lóerős elektromotorral. Az akkumulátor kapacitása jelentős, 21 kilowattóra, amely lehetővé teszi, hogy tisztán elektromosan akár 86 kilométert, városi környezetben pedig akár 100 kilométert is megtegyen. A teljes kombinált teljesítménye 195 lóerő, ami dinamikus teljesítményt biztosít, míg egy tankolással elérheti a 650 kilométeres hatótávolságot.

A tisztán elektromos hajtású ë-C5 Aircross sem marad el, és két különböző kivitelben érkezik. A Standard Range változatban egy 210 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, amelyhez egy 73 kilowattórás akkumulátor társul, így a hatótáv elérheti az 520 kilométert. Ezzel szemben a High Range modell erősebb, 230 lóerős teljesítménnyel bír, és a 97 kilowattórás akkuval akár 680 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel. Mindkét változat támogatja az egyenáramú villámtöltést, amely akár 160 kilowattos sebességgel is végezhető.

Az új hőszivattyús rendszer különlegessége, hogy a töltés kezdetben 11 kilowattal történik váltakozó áramról, de 2026-tól már lehetőség lesz 22 kilowattos töltés választására is. Emellett bevezetésre kerül a V2L (Vehicle-to-Load) technológia, amely lehetővé teszi, hogy az autó akkumulátora áramforrásként funkcionáljon. Az új C5 Aircross Franciaországban készült, és 2025 második felében debütál a Citroën prémium szegmensében, míg a magyar vásárlók számára 2026 elején válik elérhetővé.

Related posts