Az F1 világában most először hőségriadót hirdettek, és a pilóták előtt két lehetőség áll: ők dönthetnek arról, hogyan kezelik a szélsőséges hőmérsékleteket.

A várható 31 Celsius-fokos hőség és a magas páratartalom komoly kihívást jelent a versenyzőknek.

A Formula-1 történetében először került sor hivatalos hőségriadóra a Szingapúri Nagydíj versenyhétvégéjén, ahol a várakozások szerint 31 Celsius-fokos hőség és a rendkívül magas páratartalom várja a versenyzőket. Ez a körülmény jelentős kihívást támaszt a pilóták számára, akiknek a szokásosnál is nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a hőmérsékletre és a saját teljesítményükre.

A szingapúri városi pálya minden évben a legnehezebb versenyek közé tartozik, hiszen a kanyargós vonalvezetés és a forró, párás trópusi időjárás komoly kihívások elé állítja a pilótákat. Ez a környezet nem csupán a fizikai erőnlétüket teszi próbára, hanem mentális állóképességüket is, hiszen a koncentráció és a helyzetfelismerés kulcsfontosságú a sikerhez.

A mellények hatékony működéséhez mindig szükséges a megfelelő rendszer integrálása, amely magában foglalja a szivattyút, a hűtőfolyadék-tartályt és a hőcserélőt. Ez a folyamat akkor is elengedhetetlen, ha a pilóta végül úgy dönt, hogy nem viseli a mellényt. Azok a versenyzők, akik elutasítják a mellény használatát, 0,5 kilogramm extra súlyt kapnak a pilótafülkébe, hogy kompenzálják a mellény hiányából adódó súlykülönbséget.

A hűtőmellény bevezetését eredetileg kötelezővé akarták tenni, ha a hőmérséklet 31 Celsius-fok fölé emelkedik. Azonban a tesztelések során kiderült, hogy számos pilóta kényelmetlenül érzi magát benne, hiszen a már amúgy is szűk F1-es pilótafülkében a csövekkel teli mellény tovább szűkíti a rendelkezésre álló teret. A technológia ötlete a 2023-as Katari Nagydíj extrém hőmérséklete után fogant, ahol a kimerítő forróság miatt több versenyzőnek orvosi segítségre volt szüksége. Jelenleg a rendszer tökéletesítése folyamatban van, hogy megtalálják a kényelmes és hatékony megoldás közötti egyensúlyt.

Related posts