A Lidl friss tájékoztatót tett közzé a hazai fagyasztott zöldségek és gyümölcsök minőségéről és elérhetőségéről.

A Lidl több mint 14 ezer tonna frissen fagyasztott zöldséget és gyümölcsöt értékesített a bel- és külpiacokon tavaly, ami az előző évhez viszonyítva 18 százalékos, az öt évvel ezelőtti adatokhoz képest 35 százalékos növekedés - közölte a Lidl Magyarország az MTI-vel.
A diszkontlánc tájékoztatása szerint a magyar gyorsfagyasztott termékek iránt jelentős az exportpiaci igény, ami komoly fejlődési lehetőség a magyar beszállítóknak.
Az utolsó hat év során a magyar beszállítók számára az export révén több mint 11,5 milliárd forintos bevétel keletkezett, ami jelentős gazdasági növekedést tükröz.
Az elmúlt hat évben 41 féle magyar gyorsfagyasztott zöldség és gyümölcs került a külföldi Lidl áruházak polcaira, a legkeresettebbek a zsenge zöldborsó, a különböző zöldségmixek, a babfélék és a morzsolt kukorica. A vásárlók a többi között Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Horvátországban és Bulgáriában is megtalálhatják a magyar termékeket a polcokon.
- értesítettek.
A diszkontlánc 2004-ben indította el hazai tevékenységét, amikor megnyitotta első logisztikai központját és 12 üzletét. Azóta jelentős növekedésen ment keresztül, ma már 213 áruházzal van jelen Magyarország területén, foglalkoztatva közel 9500 embert. Érdemes megemlíteni, hogy a cég termékeinek mintegy 60%-át magyar beszállítóktól szerzi be, így hozzájárulva a hazai gazdaság fejlődéséhez.