Mészáros Lőrinc cége 3,5 milliárd forintos megbízást nyert el egy EU által finanszírozott vasúti fejlesztési projekt keretein belül.

3,5 milliárdos közbeszerzést nyert Mészáros Lőrinc cége a Hegyeshalom-Csorna-Porpác-Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítésének előkészítésére, írja a Telex a GySEV Zrt közlése alapján. Az össze 85 százalékát az Európai Unió finanszírozza.
A Borostyán vasúti folyosó magyar szakaszának megvalósíthatósági tanulmányára és tervezésére kiírt közbeszerzést a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. nyerte el. A Kontúr Csoport tulajdonosi felépítése érdekes: 4 százalékát Mészáros Lőrinc birtokolja, míg a fennmaradó 96 százalék a V-Híd Kft. kezében van. A V-Híd Kft. pedig egy olyan vállalat, amelynek 74 százaléka szintén Mészáros érdekeltségébe tartozik, mivel a V-Híd Zrt. az ő tulajdonában áll.
A Kontúr mellett a pályázatot kiíró GySEV (Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút) Mészáros cégét is kiválasztották. A szerződés aláírására 2025 januárjában került sor, és most már megkezdődtek a beruházás előkészítő munkálatai.
Lázár János, az építési és közlekedési miniszter, tavaly szeptemberben bejelentette, hogy a magyar állam sikeresen megvette az osztrák Strabag részesedését a GySEV-ben. E lépés következtében a magyar állam tulajdonrésze a társaságban 70 százalék fölé nőtt.
Lázár ezt a lépést elengedhetetlennek tartotta, mivel véleménye szerint az osztrák fél eddig a vétójogát kihasználva dominálta a vállalat működését, a kisebbségi pozíciójából. Az idei év januárjában a vállalat igazgatósági elnöki posztját Mosóczi László, aki korábban a MÁV-csoport vasúti személyszállító cégének vezetője és államtitkár volt, foglalta el.
Lázár János a január elején tartott sajtótájékoztatón bejelentette, hogy az utasok érdekében többségi részesedést szereztek a GySEV-ben. A MÁV és a GySEV erőforrásait egyesítik, így Észak-Dunántúlon a GySEV vállalja a vasúti közlekedés irányítását. A felszabaduló járműveket pedig a keleti országrészekbe irányítják át, hogy ott is javuljon a szolgáltatás minősége.
A Telex információi szerint a Borostyán vasúti folyosó egy jelentős nemzetközi árufuvarozási útvonal, amely Közép- és Kelet-Európát köti össze, és kulcsszerepet tölt be a nemzetközi áruszállításban. A magyar szakasz modernizálása EU-s támogatásból valósul meg, hogy zökkenőmentesen illeszkedhessen az Európai Unió Transzeurópai Közlekedési Hálózatába (TEN-T). E törekvés célja, hogy az EU-tagállamokat egy hatékony és fenntartható közlekedési infrastruktúrával összekapcsolja.