Harminc éve áll ez a két márka együtt, szoros kötelékben.

Hosszú ideje együtt halmozza a sikereket a két, nagy múltra visszatekintő német gyártó, amely már azt is látja, mi lesz a jövő hajtáslánca az autóbuszoknál.
A Daimler Buses 1995. február 23-án alakult meg, amikor az EvoBus GmbH egyesült a korábbi Daimler-Benz AG busz divíziójával, valamint a Karl Kässbohrer Fahrzeugwerke GmbH-val. Azóta a Mercedes-Benz és a Setra autóbuszok fejlesztése és gyártása egy közös keretben történik. A cég 2023-ban vette fel a Daimler Buses GmbH nevet, míg a tulajdonosi jogokat a Daimler Truck gyakorolja, amely felelős a Mercedes-Benz és a Setra autóbuszokért Európa-szerte.
1995-ben kezdtük el egy igazán figyelemre méltó sikertörténet megteremtését, amelyben mindkét márka legjavát egyesítettük. Ma már piacvezetőként állunk a legfontosabb piacon, és büszkén mondhatjuk, hogy a 8 tonna feletti kategóriában mi vagyunk az egyedüli buszgyártó Németországban. Gyártási kapacitásaink jelentős része Neu-Ulmban és Mannheimben található, és ezekre az eredményekre különösen büszkék vagyunk. Meggyőződésem, hogy a jövő újabb sikerélményeket tartogat számunkra, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a közösségi közlekedés számára kifejlesztett járműveinket CO2-semlegessé tegyük – emelte ki Till Oberwörder, a Daimler Buses ügyvezető igazgatója.
Milyen formát ölt manapság a Mercedes-Benz és Setra buszok gyártása? A vállalat legfrissebb sajtóközleménye alapján Mannheim városa ad otthont az elektromos városi buszok fejlesztési központjának és a Citarók gyártóüzemének. Neu-Ulmban pedig a turistabuszok gyártása zajlik, függetlenül a hajtáslánctól. Érdemes megemlíteni, hogy ez az egyetlen helyszín, ahol jelenleg Setra buszokat állítanak elő.
A Daimler Buses nem csupán a hazai piacon aktív, hanem több nemzetközi színtéren is jelen van. 2024-ben a francia Ligny-en-Barrois városában elindult az elektromos Mercedes-Benz eCitaró buszok gyártása, ami új fejezetet nyit a fenntartható közlekedés terén. Spanyolországban, Samano városában található gyár a buszok alvázainak előállításáért felel, míg Törökországban, Hoşdere-ben a Mercedes-Benz Conecto, Travego és Tourismo modellek készülnek. Továbbá, Csehországban, Holýšovban 2028-tól a Mercedes-Benz és Setra márkájú buszok vázszerkezetei kerülnek majd gyártásra, ami tovább erősíti a vállalat globális gyártási hálózatát.
A német buszgyártás jövője érdekében jelentős tőkeinjekcióra készül a Daimler Buses. A legújabb bejelentésük alapján az évtized végéig 150 millió eurót fektetnek be a németországi gyártóüzemek modernizálásába. Céljuk, hogy ezzel növeljék a német buszgyártás versenyképességét a globális piacon.
A vállalat úgy számol, hogy a jövő buszai elektromosak, vagy hidrogénhajtásúak lesznek. A teljesen elektromos eCitaro még 2018-ban mutatkozott be. 2023 óta pedig hatótávnövelőként funkcionáló hidrogéncellás hajtással is elérhető. A sort a Mercedes-Benz eIntouro folytatta, amely 2026-től kezdődően fog sorozatgyártásban készülni. Az évtized végére pedig a teljes portfólió elektromossá válhat, ami a Travego és Tourismo villanyosítását is magában foglalhatja.
A Daimler Buses tavaly 26 600 autóbuszt adott el világszerte és jelenleg több mint 15 ezer embert foglalkoztat. A vállalat úgy számol, hogy 2030-tól kezdődően már csak CO-semleges buszokat fog kínálni Európában.