14 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal a Babybeet termékek forgalmazójára.

A szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalat megtévesztette a vásárlókat, amikor kisgyermekes szülőknek szánt termékeivel hirdette magát – derítette ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A cég a Babybeet márkájú illóolajok és balzsamok esetében olyan egészségügyi és gyógyhatású állításokat fogalmazott meg, amelyeknek a valóságtartalmát nem tudta bizonyítani. A jogsértések miatt a GVH Versenytanácsa 14 millió forint büntetést szabott ki a vállalkozásra, amit a hivatal hivatalos weboldalán tett közzé.

2024 júniusában a Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított, miután észrevette, hogy a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. cég kereskedelmi kommunikációjában valószínűleg félrevezeti a vásárlókat.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata során megállapította, hogy a Babybeet termékeket forgalmazó vállalat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A cég által forgalmazott illóolajok és balzsamok esetében megalapozatlan egészségügyi és gyógyhatású állításokat hangoztatott, mint például "erősíti az immunrendszert", "segíti a jobb alvást", "csökkenti az allergiás tüneteket", "kezelni tudja a náthát és az influenzát", valamint "enyhíti a növekedési fájdalmakat". Ezek az állítások nem rendelkeztek megfelelő tudományos alapokkal, így a GVH lépéseket tett a fogyasztók védelme érdekében.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata során kiderült, hogy a vállalkozás jogsértő módon promotálta termékeit egy olyan Facebook-profillal, amely a "Pediatrikus Aromaterápia Szakértői Egyesület" nevet viselte, de valójában nem rendelkezett valós szakmai háttérrel. Ezzel a lépéssel a cég azt a megtévesztő képet alakította ki, mintha a szóban forgó egyesület független szakértőként ajánlaná a forgalmazott kozmetikumokat és illóolajokat. Ezen túlmenően a vállalkozás nem csupán a hazai jogi kereteket lépte át, hanem az európai uniós szabályozásokat is figyelmen kívül hagyta.

A GVH Versenytanácsa döntése értelmében egy szlovákiai vállalkozásra 14 millió forintos bírságot róttak ki a jogsértések következményeként, emellett elrendelték a kifogásolt magatartás azonnali leállítását. A nemzeti versenyhatóság különösen súlyosbító körülményként értékelte, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja kifejezetten a kisgyermekes szülőkre és családokra irányult - tájékoztat a gvh.hu.

Related posts